Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Startbijeenkomst Lourdesbedevaart 2015

Startbijeenkomst Lourdesbedevaart 2015

Het Aartsbisdom Utrecht gaat van 2 t/m 9 mei 2015 opnieuw op bedevaart naar Lourdes. Op 25 maart 2014 (Feest van Maria Boodschap) wordt in Dijnselburg te Zeist (Amersfoortseweg 10) een startbijeenkomst gehouden voor mensen in de parochies die verantwoordelijk zijn voor het Lourdeswerk. Contactpersonen voor bedevaarten van de pastorale teams en VNB-coördinatoren binnen geloofsgemeenschappen, parochies en de vicariaten hebben daarvoor een uitnodiging gekregen.

Op het programma staan een vesperviering waarin kardinaal Eijk voorgaat, een presentatie door mgr. Woorts over Maria-afbeeldingen in pelgrimsoorden en informatie van reisorganisatie VNB over de verschillende reismogelijkheden: per bus, TGV en vliegtuig. Ook krijgen de aanwezigen flyers mee om in de eigen parochie te verspreiden.

Derde bisdombedevaart naar Lourdes
Hoofdaalmoezenier van de bedevaart is net als in 2012 vicaris Ronald Cornelissen van Deventer. Hij verheugt zich erop: “Het is mooi om met zo’n grote groep parochianen uit het aartsbisdom op bedevaart te gaan.” Het is al de derde bisdombedevaart naar Lourdes, eerdere edities trokken ruim 1.000 deelnemers (2009) en meer dan 1.500 pelgrims (2012). De komende maanden wordt er meer bekend gemaakt over deze derde bisdombedevaart naar Lourdes, houd daarvoor deze website in de gaten.

Tags: