Olburgen

olburgenOp het kerkhof van Olburgen zegende aartsbisschop Eijk in 2010 de nieuwe Dorakapel in. De Dorakapel is ingericht als eerbetoon aan de 19de eeuwse Dorothea Visser. De Stichting Vrienden van Dora Visser ijvert al jaren voor de zaligverklaring van de Achterhoekse vrouw. De mystica Dorothea (Dora) Visser (1819-1876), die vanaf haar twaalfde jaar gedeeltelijk verlamd was, zou eind 1843 voor het eerst de stigmata hebben ontvangen. Ook zou op haar voorspraak een man die niet meer kon lopen op onverklaarbare wijze zijn genezen. Het onderzoek op diocesaan niveau naar het leven van Dorothea Visser is op 27 februari 2013 afgerond, dr. W. Hilgeman is momenteel postulator van de apostolische fase in het zaligverklaringsproces van Dorothea Visser.

olburgen_click_image
Aartsbisschop Eijk bij het graf van Dora Visser in Olburgen b.g.v. de
inzegening van de nieuwe Dorakapel (september 2010)

olburgen-dora-visser-1 olburgen-kerkelijke-rechtbank-3
Foto links: de Dorakapel in Olburgen, foto rechts: de verzegeling van Dorothea Vissers dossier
door mgr. Hoogenboom en mgr. Van Calster

Geen nieuwsberichten over deze bedevaart gevonden.

Geen berichten over deze bedevaart gevonden.