Missie

Missio is de werknaam voor de Stichting Pauselijke Missiewerken Nederland en is onderdeel van de internationale Pauselijke Missiewerken van de Rooms-Katholieke Kerk. De Pauselijke Missiewerken zijn actief in ongeveer 130 landen.

Missio steunt:

1. de bisdommen en hun parochies in de Derde Wereld
  2. de opleiding van eigen priesters
  3. diocesane hulpprogramma’s voor kinderen
  4. missionaire bewustwording van priesters en leken in Nederland

Daarnaast heeft Missio twee taken: het bevorderen van een missionair bewustzijn onder de katholieke gelovigen in Nederland en het financieel ondersteunen van parochies en bisdommen in de Derde Wereld.

Het bureau van Missio is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Missio wordt geleid door een directeur, die wordt bijgestaan door leden van het dagelijks bestuur en medewerkers van het bureau. Twee keer per jaar vergadert het bestuur van Missio onder leiding van de directeur in aanwezigheid van de zogenaamde Adviesraad (AR).

Vanuit ieder bisdom is een afgevaardigde lid van de Adviesraad. Namens het Aartsbisdom Utrecht heeft diocesaan diaconaal werker Tom van Vilsteren zitting in de AR.

Klik hier voor meer informatie over Missio/Pauselijke Missiewerken.

Artikelen over missie