Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Voorbereiding bisdombedevaart Lourdes 2015 komt op stoom

Voorbereiding bisdombedevaart Lourdes 2015 komt op stoom

Van 2 t/m 9 mei 2015 gaat het Aartsbisdom Utrecht opnieuw op bedevaart naar Lourdes. Inmiddels is het aantal opties dat parochies hebben genomen, opgelopen tot bijna 1.300. Diverse parochies zijn nog bezig met de inventarisatie en moeten hun opties nog doorgeven. In vele parochies zijn inmiddels voorlichtingsbijeenkomsten gehouden of worden deze gepland.

Ook worden er vieringen georganiseerd die mede in het teken staan van deze Lourdesbedevaart. Ten behoeve daarvan heeft het aartsbisdom een liturgieboekje ontwikkeld. Op 9 oktober ging mgr. Woorts voor in een Mariavesperviering in de kerk Sint Petrus’ Banden in Driebergen-Rijsenburg (parochie Sint Maarten); in de Paskerk te Doetinchem (parochie HH. Maria en Laurentius) ging pastoor Ambting op 12 oktober samen met diaken Peters voor in een Marialof dat in het teken stond van de bisdombedevaart naar Lourdes. Het full color liturgieboekje dat het aartsbisdom heeft ontwikkeld, kan meermaals gebruikt worden tijdens dergelijke parochiële vespervieringen: niet alleen voor de aankomende Lourdesbedevaart, maar ook voor eventuele toekomstige diocesane pelgrimages naar andere bedevaartsoorden. In het boekje staan verschillende gezangen en ook de uitstelling van het Allerheiligste is opgenomen. Daarnaast is nog een aantal keuzeliederen afgedrukt, zoals ‘Wees gegroet, o sterre’, het Fatimalied en zelfs het lied van de Zwarte Madonna (Czarna Madonna).

Vindt in uw parochie binnenkort een vesperviering plaats ter voorbereiding op de bisdombedevaart naar Lourdes in 2015? Neem dan contact op met dhr. Lokate (bedevaartcoördinator, tel.: 030 2361570, e-mail: lokate@aartsbisdom.nl) om gedrukte exemplaren van deze liturgieboekjes te ontvangen. Het liturgieboekje kan ook worden gedownload: klik hier.

Ter promotie van de aankomende bisdombedevaart naar Lourdes zijn inmiddels 20.000 flyers verspreid in de parochies; een tweede druk komt binnenkort beschikbaar. Parochies die flyers willen ontvangen, kunnen deze opvragen bij dhr. Lokate.

Like onze bedevaarten op Facebook: klik hier.