Aartsbisdom > Nieuws > Utrechtse gebedsgroep om roepingen naar Vredeskapel kathedraal

Utrechtse gebedsgroep om roepingen naar Vredeskapel kathedraal

De bijeenkomsten van de Utrechtse gebedsgroep om roepingen verhuizen van de kapel van de priesteropleiding het Ariënsinstituut (Keistraat 9) naar de nabijgelegen Vredeskapel in de St. Catharinakathedraal (Lange Nieuwstraat 36). Dat heeft rector Kuipers aan de leden van de gebedsgroep laten weten.

De reden is “buitengewoon verheugend,” aldus Kuipers: door de herstart van eigen diocesane priesteropleiding en de komst van enkele Colombiaanse priesterstudenten is het aantal aanwezigen bij de aanbiddingsavonden ineens gegroeid met tien personen.

“Elk succes heeft echter ook een keerzijde: het is niet prettig om met circa 20 personen anderhalf uur in onze kleine kapel door te brengen. Daarom lijkt het me beter om de Vespers met aanbidding vanaf maandag 27 oktober te laten plaatsvinden in de Vredeskapel van de St. Catharinakathedraal,” zo schrijft rector Kuipers aan de deelnemers.

Er verandert overigens niets aan het programma van de gebedsavonden:
18.45 uur Vespers
19.00 uur Aanbidding
19.30 uur Eucharistische zegen met aansluitend rozenkransgebed
De gebedsgroep om roepingen zal vanaf 27 oktober wekelijks in de Vredeskapel samenkomen, waardoor de noodzaak van het huidige tweewekelijkse rooster vervalt. Rector Kuipers: “We hopen hierdoor ook andere parochianen van de Salvatorparochie en daarbuiten de gelegenheid te geven zich bij de aanbidding aan te sluiten.”
Op 13 oktober kwam de gebedsgroep voor het laatst samen in de kapel van het Ariënsinstituut. Vanwege de afwezigheid van Kuipers was mgr. Hoogenboom toen de voorganger in de Vespers en aanbidding.

gebedskring-2-kl

Tags: