Aartsbisdom > Nieuws > Video Gerardus Majellakerk: open kerk in coronatijd

Video Gerardus Majellakerk: open kerk in coronatijd

De Gerardus Majellakerk in Utrecht is open, elke dag van half zeven ‘s ochtends tot negen uur ‘s avonds. De kerk staat op een druk kruispunt in de stad. Iedereen die langskomt, kan zien dat de deuren open zijn. Pater Ignatius Maria vertelt in deze video van katholiekleven.nl over Kerk zijn in tijden van corona.

In de kerk, die nu veel meer wordt bezocht dan gewoonlijk, plaatsten de broeders van Sint Jan een afbeelding van de heilige Corona. “We nodigen mensen uit om te komen bidden, om troost te vinden en om genezing aan te roepen. En we zijn creatief geweest,” vertelt hij. “Er zijn noveenkaarsen gemaakt met een afbeelding van de heilige Corona. Vrijwilligers maken elke week kaarsen bij. Ja, dat draait goed.”

De coronatijd brengt veel verdriet met zich mee. Het is ook een tijd om nieuwe dingen te leren. Pater Ignatius Maria: “Ik denk dat we dingen die we nu ontdekt hebben en gebruiken ook vast zullen houden.” Concreet noemt hij het online contact met jonge gezinnen.
In het aprilnummer van het bisdomblad ‘Op Tocht’ was er ook al aandacht voor de Gerardus Majellakerk en de afbeelding van de heilige Corona die daar te vinden is. Maar ook voor de dankbaarheidsboom die de broeders van Sint Jan in deze kerk hadden geplaatst, waar mensen op briefjes kunnen laten waarvoor ze dankbaar zijn tijdens deze coronacrisis.

Tags: