Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Speciale Voorbede t.b.v. bisdombedevaart

Speciale Voorbede t.b.v. bisdombedevaart

De R.-K. Kerk viert op zaterdag 11 februari het feest van Onze Lieve Vrouw van Lourdes. In het heiligdom herdenken op die datum jaarlijks duizenden pelgrims de eerste verschijning van Maria aan het meisje Bernadette Soubirous. “Een mooie gelegenheid om even stil te staan bij de Bisdombedevaart 2012!” aldus hoofdaalmoezenier vicaris R. Cornelissen. Dat schrijft hij in een brief aan de contactpersonen voor bedevaarten van de pastorale teams, de VNB-parochiecoördinatoren, de VNB-contactpersonen van de geloofsgemeenschappen en de VNB-vicariaatscoördinatoren. In deze brief noemt hij ook een intentie die in de Voorbede in het weekeinde van 11 en 12 februari kan worden genoemd als “speciaal moment van aandacht voor onze bedevaart.”

Vicaris Cornelissen: “We gaan als parochies van het aartsbisdom in de periode van zaterdag 28 april t/m zaterdag 5 mei met de TGV (hogesnelheidstrein) op bedevaart (daarnaast gaan er bussen en speciale Lance-bussen van vrijdag 27 april t/m zaterdag 5 mei en vliegtuigen van zondag 29 april t/m vrijdag 4 mei). Op dit moment hebben zich voor ‘onze’ bedevaart al meer dan 1050 pelgrims aangemeld, onder wie ruim 60 kinderen, tieners en jongeren. En elke dag melden zich weer nieuwe pelgrims aan. Prachtig om te zien hoe de bedevaart leeft in tal van parochies binnen het aartsbisdom.”

Naast de speciale intentie “is het wellicht ook een goed idee om juist in dit weekend, rond het feest van Onze Lieve Vrouw van Lourdes, in de mededelingen nog eens melding te maken van de Bisdombedevaart,” zo vult hij aan.

De intentie voor de Voorbede in het weekeinde van 11-12 februari:
Op voorspraak van Onze Lieve Vrouw van Lourdes en van de Heilige
Bernadette bidden we dat de Bisdombedevaart van komend voorjaar,
jong en oud, ziek en gezond, pelgrim en vrijwilliger dichter bij Christus
en Zijn Blijde Boodschap mag brengen.
Dat deze bedevaart mag bijdragen tot een grotere gemeenschapszin,
een dieper geloof en veel enthousiasme in de parochies. Dat deze bedevaart
mag bijdragen tot opbouw van de Kerk in het Aartsbisdom Utrecht…
Laat ons (zingend) bidden ….