Aartsbisdom > Nieuws > Ruim 20 deelnemers opleiding tot catecheet

Ruim 20 deelnemers opleiding tot catecheet

Meer dan twintig cursisten hebben zich gemeld voor de meerjarige opleiding tot catecheet die het Aartsbisdom Utrecht dit najaar start. “Een prachtig aantal,” aldus vicaris Pauw (bisschoppelijk vicaris voor catechese). Ook de benodigde docenten voor de zeven modules hebben inmiddels hun medewerking toegezegd. Doel van de opleiding is het trainen van (toekomstige) vrijwilligers die het pastorale team kunnen ondersteunen bij catechetische projecten.

De opleiding wordt gegeven in het Ariënsinstituut, het pand in de Utrechtse binnenstad waar ook de priesteropleiding van Aartsbisdom Utrecht is gevestigd. Deelnemers die de cursus met goed gevolg hebben afgerond, kunnen een zending van de bisschop ontvangen, steeds voor een periode van vier jaar, als medewerker in de parochiecatechese. De opleiding start in september 2014 en omvat drie jaren. De inschrijving voor deze cursus is inmiddels gesloten. Hieronder een overzicht van de zeven modules en de docenten:

Module 1: Inleiding in de geloofsleer (20-9): Hans Pauw
Module 2: Inleiding Oude Testament (25-10): Laura de Vries
Module 3: Inleiding Nieuwe Testament (29/11): Paul Daggenvoorde
Module 4: Christologie (24/1): Ronald Cornelissen
Module 5: Triniteit (7/3): Anton ten Klooster
Module 6: Pneumatologie (25/4): Theo ten Bruin
Module 7: Kerk en sacramenten (30/5): Patrick Kuipers

Voor de flyer van de opleiding klik hier.

Tags: