Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Brielle > Nationale Bedevaart Brielle goed bezocht

Nationale Bedevaart Brielle goed bezocht

In Brielle vond op zaterdag 12 juli de Nationale Bedevaart plaats. De dag begon met een Eucharistieviering in de bedevaartskerk van de heilige Martelaren van Gorcum. Bisschop Van den Hende van Rotterdam was hoofdcelebrant in de viering, waarbij ook kardinaal Simonis aanwezig was. Bijna 1.000 pelgrims waren naar Brielle gereisd, uit het Aartsbisdom Utrecht vertrok onder meer een bus met 35 mensen vanaf de Gerardus Majellakerk in Utrecht.

“Het werd een bijzonder mooie dag,” zo laten enkele Utrechtse pelgrims uit de H. Gerardus Majellaparochie weten. Speciale aandacht was er in Brielle voor de noodlijdende christenen in Syrië. Caritas Syrië heeft de handen vol om voor mensen te zorgen die ontheemd zijn en die voedsel en medicijnen nodig hebben. In de bedevaartkerk was een tafel ingericht met materiaal, waar een vrije gift kon worden gedaan. Zo werd € 917 ingezameld voor Caritas Syrië.
Na de lunch, die de pelgrims op verschillende plekken op het terrein gebruikten, volgde in de middag het Rozenkransgebed en daarna het bidden van de Kruisweg. De bedevaart werd afgesloten met een vesperviering met processie en pelgrimszegen. ’s Middags was er bovendien nog een catechetische ontmoeting van twintig jongeren en de bisschop rond het onderwerp Daden van Liefde.

brielle-1-kl