Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Mariavespers met mgr. Eijk in de drie regiovicariaten

Mariavespers met mgr. Eijk in de drie regiovicariaten

In de maand februari zal er in elk van de drie nieuwe vicariaten van het Aartsbisdom Utrecht (Utrecht, Arnhem en Deventer) een Mariavesper met aanbidding van het H.Sacrament worden gehouden, waarin aartsbisschop mgr.dr. W.J. Eijk zal voorgaan. Aanleiding is de bisdombedevaart naar Lourdes van 25 april t/m 2 mei 2009. De Mariavesper voor de parochies van het nieuwe vicariaat Utrecht wordt gehouden op 4 februari a.s. in de parochiekerk H.Hart, Kerklaan 2 te Vinkeveen, aanvang 19.30 uur. De andere twee Mariavespers zijn op 16 februari te Renkum en op 17 februari in Schalkhaar.

“Parochiebestuur en pastoraatsgroep van Vinkeveen hebben direct enthousiast gereageerd op het verzoek om deze Mariavesper in hun parochie te kunnen houden. Zij zijn druk bezig om van deze Mariavesper een indrukwekkende plechtigheid te maken,” aldus de Utrechtse regiovicaris H. Woorts, die tevens hoofdaalmoezenier is van de diocesane Lourdesbedevaart.

Lourdesgrot
In de parochiekerk van Vinkeveen is een mooie Lourdesgrot (zie foto) en op het einde van de Mariavesper houden alle aanwezigen een lichtprocessie door de kerk. Eén van de koren van de parochie zal medewerking aan de viering verlenen. Leden van andere koren uit alle parochies van het vicariaat Utrecht zijn van harte uitgenodigd voor deze Mariavesper bij het koor mee te zingen.
Voor alle koorleden zal om 18.30 uur een generale repetitie zijn in de parochiekerk van Vinkeveen. Op het repertoire staan diverse bekende Marialiederen en Latijnse gezangen voor het H.Sacrament.
Na de Mariavesper wordt er in de kerk informatie verstrekt over Lourdes, in het bijzonder over de bisdombedevaart naar dit Mariaheiligdom. Speciale informatie zal er zijn over de kinder-en jongerengroep die gaat deelnemen. Ook is er een korte film over bedevaarten naar Lourdes te zien. Na de Mariavesper zullen mgr. Eijk en leden van de pastorale staf van de bisdombedevaart nog enige tijd aanwezig zijn om de aanwezigen te ontmoeten.