Aartsbisdom > Nieuws > Juninummer bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen

Juninummer bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen

Het juninummer van ‘Op Tocht’ besteedt in woord en beeld aandacht aan een aantal mooie momenten uit de afgelopen periode: zoals de toewijding van de bisdommen aan Maria, de diakenwijding van Ronald den Hartog en de inzegening van de Mariakapel in De Belte (Emmanuelparochie). Verder bevat dit nummer van het Utrechtse bisdomblad de nodige korte nieuwsberichten, de column van kardinaal Eijk en een overzicht van ‘religieuze’ zomerexposities.

Verdieping kent dit nummer van ‘Op Tocht’ ook, onder meer door een uitgebreid artikel over het Europa-symposium dat de drie Utrechtse kathedralen onlangs organiseerden. Tijdens deze bijeenkomst stonden de aanwezigen uitgebreid stil de toekomst van Europa, maar de drie sprekers gingen ook in op de historie van de Europese samenwerking.
Dit nummer kijkt ook over de grenzen, dankzij een verslag dat theoloog Erik Borgman maakte van een reis naar Irak. Hij bezocht samen met enkele anderen uit de Utrechtse Ludgerusparochie het werkgebied van bisschop Mirkis in Noord-Irak. Momenteel zorgt hij met zijn gemeenschap onder meer voor een vluchtelingenkamp en biedt hij 700 jonge vluchtelingen de kans in Kirkuk te studeren. Drie Utrechtse parochies kozen dit als hun Vastenproject. Borgman laat in zijn impressies de hoop maar ook de moeilijkheden zien van het leven in Noord-Irak.

Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’ of om dit nummer na te bestellen

Op Tocht 06-2017

Tags: