Aartsbisdom > Nieuws > Januarinummer bisdomblad ‘Op Tocht’

Januarinummer bisdomblad ‘Op Tocht’

De eerste ‘Op Tocht’ van 2018 is verschenen. In dit nummer wordt niet alleen teruggeblikt op de laatste weken van 2017, zoals met een verslag van het wereldrecord Bijbellezen in Apeldoorn, maar ook volop vooruit gekeken naar het nieuwe jaar: zo start vanaf deze editie een serie over religieuzen in het Aartsbisdom Utrecht. Ook bevat dit nummer een kalender met bijzondere gebeurtenissen in de eerste helft van 2018.

Tussen Kerst en Nieuwjaar woonde priesterstudent Gauthier de Bekker de jaarlijkse Europese ontmoeting van Taizé bij, die ditmaal in het Zwitserse Bazel plaatsvond. In ‘Op Tocht’ vertelt hij over deze bijeenkomst en over de betekenis van Taizé in zijn geloofsleven. Verder onder meer in deze editie: een verslag van de oprichtingsviering op 7 januari van de nieuwe parochie Sint Willibrordus (Zevenaar e.o.), die ontstond door samenvoeging van de parochies St. Willibrordus en HH. Vier Evangelisten, aandacht voor de Week van Gebed voor de eenheid van de christenen (21-28 januari) en de start van een nieuwe diaconale serie over religieuze en kerkelijke bewegingen en groeperingen die in de betrokkenheid met de armen een bijzondere opdracht zien. In zijn column gaat kardinaal Eijk in op goede voornemens – volop gemaakt aan het begin van het nieuwe jaar, maar vaak al snel weer verdampt. Hij schrijft onder meer: “Willen we Jezus echt ontmoeten, dan moeten we ons daadwerkelijk voornemen om met Hem mee te gaan en bij Hem te blijven. En dat voornemen ook gestand doen.”

Lees hier de column van kardinaal Eijk

Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’

Op Tocht 01-2018