Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Brielle > Herdenking 150 jaar heiligverklaring Martelaren van Gorcum

Herdenking 150 jaar heiligverklaring Martelaren van Gorcum

Ook mgr. Woorts aanwezig in Brielle

De Martelaren van Gorcum zijn 150 jaar geleden door paus Pius IX heilig verklaard en opgenomen in de ‘Lijst van heilige martelaren’. Bij gelegenheid van de herdenking van 150 jaar heiligverklaring is er op zaterdag 29 april een plechtige Eucharistieviering in de Bedevaartskerk HH. Martelaren van Gorcum, Rik 5 te Brielle.

Het is voor het eerst dat de start van het bedevaartseizoen op deze bijzondere manier vorm krijgt. Op 8 juli is de jaarlijkse Nationale Bedevaart naar Brielle, waar elk jaar ook pelgrims uit het Aartsbisdom Utrecht heengaan.

Programma 29 april:
10.30 uur Inloop
11.00 uur Eucharistieviering met mgr. J.H.J. van den Hende als hoofdcelebrant en mgr. H.W. Woorts, hulpbisschop van het Aartsbisdom Utrecht en referent voor bedevaarten, als concelebrant
12.30 uur Lunch (aangeboden) en gelegenheid tot ontmoeting
13.30 uur Einde bijeenkomst

Aanmelden voor de bijeenkomst op 29 april is verplicht (i.v.m. de lunch): 010 2815171.

Programma 8 juli:
11.00 uur: Pontificale Eucharistieviering
Muzikale begeleiding: Koor Deo Sacrum van de parochie De Vier Evangelisten te Den Haag/Loosduinen o.l.v. dirigent André Vis
13.30 uur: Rozenkransgebed en parallel Jongerenprogramma
14.30 uur: Kruisweg