Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Renkum > Gelderse bedevaart O.L.V. van Renkum

Gelderse bedevaart O.L.V. van Renkum

De traditionele Gelderse bedevaart ter ere van Maria van Renkum, Vrouwe van Gelderland, vindt dit jaar plaats op zondagmiddag 13 november. Voor deze bedevaart zijn de gelovigen van alle parochies uit Gelderland uitgenodigd. Het programma in de Parochiekerk O.L.V. ten Hemelopneming Renkum (Dorpsstraat 1) begint om 14.00 uur met een bloemenhulde ter ere van O.L.V. van Renkum.

Een half uur later is er een plechtige Heilige Mis en aansluitend uitstelling van het Allerheiligste Sacrament. Ook wordt het rozenkransgebed gebeden. Hoofdcelebrant is pastoor P.B. Ambting van de parochie H.H. Maria Laurentius in Doetinchem. Twee kerkkoren uit de IJsselstreek (het parochieel koor van Petrus en Paulus uit Ulft en het RK Ettens kerkkoor uit Etten) verzorgen het programma met bedevaartliederen, o.l.v. dirigent dhr. F. Cornelissen. Na afloop is er gelegenheid voor een gezellig samenzijn in de pastorie met koffie/thee. Toegang gratis. De collecte wordt gehouden voor de bestrijding van de hoge onkosten. Vanuit Arnhem en Wageningen/Ede station is de parochiekerk bereikbaar met buslijn 51 en 86 (halte Don Bosco weg).

Meer informatie: www.MariavanRenkum.nl, doorklikken naar de gebedskring.

Foto’s: Archief van de Rk Parochie OLV ten Hemelopneming

bedevaart07