Aartsbisdom > Nieuws > Utrechtse Martinusdag op zondag 6 november

Utrechtse Martinusdag op zondag 6 november

De Utrechtse Sint Martinusparochie organiseert op zondag 6 november weer een Martinusdag. De nieuwste editie van de parochiële ‘Martinuskrant’ staat voor de gelegenheid geheel in het teken van de Martinusdag 2011. In het hart van de Martinuskrant is uiteraard het complete dagprogramma opgenomen – van de start met een feestelijke Eucharistieviering via het middagprogramma met zowel kinder- en jongerenactiviteiten als workshops voor volwassenen tot het slotprogramma met onder meer een feestelijke vesperviering.

Daarnaast is er ruimschoots aandacht voor duurzaamheid: een belangrijk thema tijdens de Martinusdag. Want: niet alleen valt de feestdag van St. Martinus (11 november) dit jaar samen met de ‘Dag van de Duurzaamheid’, ook is duurzaamheid een vast thema in het aanbod van de St. Martinusparochie. Bovendien “was duurzaamheid in de tijd van Martinus waarschijnlijk niet gangbaar en al helemaal niet in de betekenis die wij er nu aan geven. Dat St. Martinus duurzaamheid praktiseerde, daarvan is zijn grote gebaar, de helft van zijn mantel weggeven, een getuigenis,” zo schrijft vice-voorzitter van het parochiebestuur Hans Heijs in de Martinuskrant. De Martinuskrant is te downloaden via de website van de parochie.