Aartsbisdom > Nieuws > Gebedsdienst voor de Martelaren

Gebedsdienst voor de Martelaren

Voor de achtste keer organiseert de gemeenschap van Sant’Egidio Nederland op maandag 26 maart in de Onze Lieve Vrouwekerk (Hoofdstraat 18 te Apeldoorn, aanvang: 19.00 uur) de oecumenische Gebedsdienst voor de Martelaren. Sant’Egidio hoopt dat veel ‘gewone’ kerkgangers die avond naar de OLV-kerk komen. De aartsbisschop van de Syrisch Orthodoxe Kerk, Mor Polycarpus, is de voorganger. Namens de R.-K. Kerk is mgr. Hoogenboom bij deze viering.

Zij worden geflankeerd door vertegenwoordigers van onder andere de Oud-Katholieke Kerk, de Russisch-Orthodoxe Kerk, de Koptische Kerk en de Protestantse Kerk Nederland. Diaken Ronald Dashorst van Sant’Egidio: “Ons gebed gaat uit naar de christenen overal in de wereld waar grote dreiging is en zoveel mensen slachtoffer zijn van geweld. Het is mooi om ter voorbereiding op het Paasfeest samen te komen in deze oecumenische gebedsdienst. Wij hopen dat de verschillende christelijke kerken ruim vertegenwoordigd zijn. Het belooft een indrukwekkende dienst te worden waarin de namen gelezen worden van de christenen die recent voor hun geloof hun leven hebben gegeven. Het is een gebed uit solidariteit met alle christenen die leven in de verdrukking en vervolgd worden om hun geloof.”

Tags: