Aartsbisdom > Nieuws > Februarinummer ‘Op Tocht’ verschenen

Februarinummer ‘Op Tocht’ verschenen

Medio februari is de tweede editie van bisdomblad ‘Op Tocht’ van 2017 uitgekomen. Voor dit nummer sprak de redactie met drie cursisten van de opleiding tot diaconaal assistent, die in september 2016 van start ging. Deze opleiding is een initiatief van het Aartsbisdom Utrecht en de Diocesane Kerkelijke Caritasinstelling (DKCI). De drie cursisten zien diaconie als een belangrijke pijler van de Kerk. En met diaconie kun je mensen weer bij de Kerk betrekken, is hun verwachting.

Ook in deze ‘Op Tocht’: een uitgebreid verslag van het bezoek dat kardinaal Eijk, mgr. Woorts, leden van de diocesane Werkgroep Kerk en Jodendom en een aantal priesters op 23 januari brachten aan Deventer. In het kader van de jaarlijkse Dag van het Jodendom bezochten zij het Etty Hillesum Centrum en kregen aansluitend een rondleiding langs oude Joodse plekken in Deventer.

En verder: een verslag van de jaarlijkse diakendag, een nieuwe biografie over paus Adrianus VI, aandacht voor een grote expositie in Enschede met topstukken uit de renaissance en de Vastenactie 2017. Diaken Herman Rolfes schrijft over kinderen in armoede en er is een verslag van het kloosterweekend voor jongeren. In zijn column schrijft kardinaal Eijk over het wijze advies uit de Brief aan de Hebreeën dat klonk tijdens de Dag voor de Religieuzen, eerder deze maand: “Gedenkt uw leiders die u het eerst het woord van God verkondigd hebben. Haal u weer hun leven en de afloop van hun leven voor de geest; neemt een voorbeeld aan hun geloof.”

Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’ of om dit nummer na te bestellen

Tags: