Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Heilig Land > Bisdombedevaart naar Heilig Land van start

Bisdombedevaart naar Heilig Land van start

Een groep pelgrims uit het Aartsbisdom Utrecht bezoekt van 31 maart t/m 11 april bekende Bijbelse plaatsen in het Heilig Land. Na een vroege start (per bus naar het vliegveld van Düsseldorf) kwam de groep onder leiding van mgr. Woorts, vicaris Cornelissen en pastoor Ambting aan in Tel Aviv. Pastoor Ambting is officieel gids voor Israël. Per bus werd vervolgens de eerste etappe afgelegd naar Tiberias.

Dinsdag 1 april reed het gezelschap naar de Berg Carmel, met uitzicht over de vlakte van Jizreël. Daar werd het verhaal van Elia en de Baalpriesters verteld. Hierna bracht men een kort bezoek aan de Hangende tuinen van Haifa, ook bekend als de Bahay gardens.
In Nazareth vierden de pelgrims de Eucharistie in de Basiliek van de Aankondiging, gevolgd door bezoeken aan de Jozefkerk en de Gabrielkerk aan de andere kant van de stad.

h-land-dag-1-b h-land-dag-1-c