Aartsbisdom > Nieuws > Aprileditie ‘Op Tocht’ verschenen

Aprileditie ‘Op Tocht’ verschenen

Aan het einde van de Goede Week verscheen het vierde nummer van bisdomblad ‘Op Tocht’. Ook in deze aprileditie wordt weer een jongere geïnterviewd die werk maakt van haar geloof: dit keer is dat internist in opleiding Niki Leenders. Verderop in het blad komt iemand van een heel andere generatie aan het woord: de bijna 99-jarige Jan Elfrink, al ruim 90 jaar actief als koorzanger.

Verder liep de redactie van ‘Op Tocht’ een dagje mee met de fototentoonstelling ‘Via Dolorosa’: een fotografische interpretatie van het Lijdensverhaal rond het thema pesten. Deze tentoonstelling doet onder meer een aantal scholen aan. Diocesaan diaconaal werker Ina van de Bunt-Koster besteedt in deze ‘Op Tocht’ aandacht aan de exhortatie ‘Evangelii Gaudium’ van paus Franciscus. Zij maakt inzichtelijk hoe de inhoud van deze brief het diaconale veld beroert. Het themakatern belicht een aantal aspecten van de kerkelijke communicatie, met onder meer tien tips voor betere communicatie van Robin Effing, auteur van het boek ‘De sociale netwerkkerk’.
In zijn column roept kardinaal Eijk de lezers op niet te blijven staan bij Paaszaterdag, maar de daadwerkelijke stap naar Pasen te zetten.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’