Aartsbisdom > Nieuws > ‘24 uur voor de Heer’ in parochies Aartsbisdom Utrecht

‘24 uur voor de Heer’ in parochies Aartsbisdom Utrecht

In 2014 nam paus Franciscus het initiatief om wereldwijd een bezinningsdag te houden op de vierde zaterdag in de Veertigdagentijd, onder de uitdagende titel ‘24 uur voor de Heer’. Deze gebedsdag vindt ook in 2017 plaats, het thema is dit keer ‘Ik wil liever barmhartigheid’ (Mt. 9,13). Diverse parochies in het Aartsbisdom Utrecht geven gehoor aan de oproep van paus Franciscus om deze dag te organiseren.

Zo organiseren de vier parochies van de stad Utrecht (Salvator – Martinus – Ludgerus – Gerardus Majella) net als de parochie Licht van Christus het ‘Festival van Vergeving, op Weg naar Pasen’. De St. Paulusparochie houdt een 12-urige nachtelijke eucharistische aanbidding in de H. Calixtusbasiliek te Groenlo. En in Baarn (parochie HH. Martha en Maria) is de replica aanwezig van het beeld van O.L.V. van Fatima dat deze maanden door het Aartsbisdom Utrecht reist.

Klik hier voor het programma van de Utrechtse parochies in de St. Catharinakathedraal
Klik hier voor het programma van de parochie Licht van Christus
Klik hier voor het programma van de St. Paulusparochie
Klik hier voor het programma van de parochie HH. Martha en Maria