Aartsbisdom > Nieuws > ‘24 uur voor de Heer’ in diverse parochies in Aartsbisdom Utrecht

‘24 uur voor de Heer’ in diverse parochies in Aartsbisdom Utrecht

In het Heilig Jaar van de Barmhartigheid wordt in de Veertigdagentijd wereldwijd wederom het initiatief ‘24 uur voor de Heer’ gehouden. Tijdens dit initiatief van paus Franciscus staan het gebed, Eucharistische aanbidding en het sacrament van boete en verzoening (de biecht) centraal. Ook in het Aartsbisdom Utrecht doen diverse parochies op 4 en 5 maart mee met ‘24 uur voor de Heer’.

Zo organiseren drie Utrechtse parochies in hun kerken (St. Augustinuskerk, Mariakerk en de Gerardus Majella kerk) op 4-5 maart een ‘festival van vergeving’. Er is uitstelling van het Allerheiligste met biechtgelegenheid. Ook is er afwisselend gebed, stilte en muziek. De St. Augustinuskerk is één van de drie kerken in het aartsbisdom met een Heilige Deur.

Programma Augustinuskerk (Oudegracht 69, Utrecht): klik hier
Programma Mariakerk (Pastoor Boelenslaan 11, De Meern): klik hier
Programma Gerardus Majella kerk (Vleutenseweg 517, Utrecht): klik hier

In klooster Cenakel (Willibrordstraat te Utrecht) is bovendien de Nacht van Aanbidding. Deze start op 4 maart om 20.30 uur met een H. Mis en biechtgelegenheid en duurt tot zaterdagochtend 5 maart 7.30 uur met Lauden en een Eucharistieviering. Aanmelden: vvliebergen@gmail.com of tel.: 036 7501423.

Ook de St. Paulusparochie bidt dit jaar weer mee met paus Franciscus. In Groenlo is de H. Calixtusbasiliek op vrijdag 4 maart van 08.15 uur tot 21.00 uur geopend voor individueel en gezamenlijk gebed. De basiliek is één van de drie kerken in het aartsbisdom met een Heilige Deur in het kader van het Jaar van Barmhartigheid. Het programma met de tijden is te vinden bij de nieuwsberichten op de website van de parochie.

De Nicolaaskerk te Baarn (HH. Martha en Mariaparochie) sluit ook aan bij het initiatief van paus Franciscus tot een Gebedsactie ‘24 uur voor de Heer’. De start is op vrijdag 4 maart om 19.00 uur. Sluiting met de Eucharistie op zaterdag 5 maart van 19.00 uur. Veel gezamenlijk gebed, Aanbidding, enkele lezingen, muziek, biechtgelegenheid. Voor het programma, klik hier.

In Enschede (parochie St. Jacobus de Meerdere) worden eveneens diverse activiteiten georganiseerd rond ‘24 uur voor de Heer’, klik hier voor meer informatie.

Tags: ,