Aartsbisdom > Nieuws > Zomereditie 2023 Nieuwsbrief Ariënsinstituut verschenen

Zomereditie 2023 Nieuwsbrief Ariënsinstituut verschenen

De leden van de Diocesane Gebedskring hebben deze week de zomereditie van de Nieuwsbrief van het Ariënsinstituut ontvangen. Hierin schrijft rector Kuipers over het afgelopen jaar, “waarin veel is gebeurd. Dankbaarheid overheerst. Dankbaarheid naar God die ons zijn genade en kracht heeft geschonken, op moeilijke momenten wanneer we afscheid moesten nemen van priesterstudenten, maar vooral ook op de vele mooie momenten.”

Hij licht vervolgens drie van die mooie momenten uit: de uitreiking van de Yad Vashem-onderscheiding aan kardinaal De Jong op 19 september in Paushuize in Utrecht, de ontmoetingsdag voor leden van de diocesane gebedskring om roepingen met als hoogtepunt de première van de film Hier ben ik en de bisdombedevaart naar Lourdes waaraan ook de priesterstudenten deelnamen.
Rector Kuipers kijkt ook vooruit naar het nieuwe studiejaar: daarin zal de samenstelling van de groep studenten veranderen. “Medio augustus komen twee seminaristen uit India bij ons wonen om voor het Aartsbisdom Utrecht te studeren en op termijn als priester een aantal jaren in ons bisdom te gaan werken. Charles Vinoth en Paul Nishanth hebben in India al hun bachelor filosofie gedaan en zullen na een intensieve cursus Nederlands en hopelijk een goed inburgeringsexamen aan de theologische faculteit in Utrecht hun studie voortzetten,” aldus rector Kuipers.

Verder onder meer in deze Nieuwsbrief: het verslag van de slotmiddag op 30 juni, waarbij het inhoudelijke gedeelte in het teken stond van de aankomende Bisschoppensynode, de ontmoetingsdag van alle priesterstudenten in Nederland in Kerkrade en de aankondiging van de jaarlijkse Ariënsherdenking op 27 augustus.

Lees hier de Nieuwsbrief

Tags: