Aartsbisdom > Nieuws > Week van het Katholiek Onderwijs 2018

Week van het Katholiek Onderwijs 2018

In de Week van het Katholiek Onderwijs, dit jaar van 10 tot 14 december 2018, wordt gevierd dat dit onderwijs bestaat en dat zoveel mensen zich met hart en ziel hiervoor inzetten. Ook dit jaar is er inspirerend materiaal ontwikkeld dat op school gebruikt kan worden, niet alleen in de Week zelf maar tijdens de hele Advent. Voor het primair en middelbaar onderwijs is er een kerstposter met een afbeelding van Charles Eyck alsook suggesties voor gebruik van de poster in de klas.

Voor het primair onderwijs is er bovendien ‘Verwachting’, een lesbrief voor de advent ontwikkeld door de Stichting Bisschoppelijke Vastenactie (BVA) als onderdeel van de Adventsactie.

“Neem daarnaast ook een kijkje op de website van Adventsactie voor de moeder en kindprojecten van de BVA in Burkina Faso, Rwanda, Congo Central en Malawi,” zo luidt de aanbeveling van de Nederlandse Katholieke Schoolraad (NKSR), verantwoordelijk voor de Week van het Katholiek Onderwijs. “Als extra bieden we u bovendien een boekje aan om het hele jaar door te gebruiken, getiteld ‘Feest in de Kerk’.”

De poster, de suggesties voor gebruik daarvan in de klas, de lesbrief ‘Verwachting’ en het boekje ‘Feest in de Kerk’ kunnen worden gedownload van de website van de NKSR.

Afbeelding: De Kerstposter 2018 is een schilderij van Charles Eyck uit 1963