Aartsbisdom > Nieuws > Wandelen met God (en het JA) van Utrecht naar Bunnik

Wandelen met God (en het JA) van Utrecht naar Bunnik

Afgelopen zaterdag (19 september) was het zover: de eerste JA-activiteit van het nieuwe seizoen! Vera Janssen: “Als Jong Aartsbisdom (JA) hadden we er ontzettend naar uitgekeken om voor het eerst sinds de start van de coronamaatregelen een fysieke activiteit te organiseren en elkaar weer in het echt te ontmoeten – op gepaste afstand uiteraard.”

“Het beloofde een mooie dag te worden: vroeg in de ochtend (lees: om 10.00 uur) begonnen we met een Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal te Utrecht, waarin mgr. Hoogenboom voorging. We lazen het Evangelie over de Emmaüsgangers en mgr. Hoogenboom vertelde ons over hoe Jezus met ons optrekt in het leven, ook als je Hem misschien niet direct herkent, en over hoe ook wij met Hem mogen wandelen.”

“Dat wandelen brachten we na de Mis direct in de praktijk, door langs de Kromme Rijn van Utrecht naar Bunnik te lopen. Maar voordat we aan de zware tocht begonnen, dronken we nog even in het nazomerzonnetje een kopje koffie op een terrasje – op anderhalve meter,” zo vervolgt Vera Janssen.

Lopend langs de Kromme Rijn ging het landschap langzaam van de stad over naar de natuur en na een lunchpauze aan de oever belandden de deelnemers op het landgoed Amelisweerd en Rhijnauwen. Vera Janssen: “Mgr. Hoogenboom voorzag ons gedurende de route van de nodige toeristische informatie, zodat we in ieder geval een idee hadden van waar we liepen en wat er onderweg te zien was.”
“Halverwege de middag bereikten we onze eindbestemming, Bunnik, waar pastoor Hogenelst (Paus Johannes XXIII parochie) ons hartelijk ontving op de pastorie. We mochten even bijkomen van de wandeling met een fris drankje en wat lekkers, voordat we in de St. Barbarakerk de vespers vierden.”

Aan het einde van de middag ging de groep gezamenlijk per bus naar Utrecht en vanaf daar scheidden hun wegen zich weer – hoewel niet voor lang: aankomende zondag is er weer een activiteit! “Als JA kijken we terug op een mooie en geslaagde eerste activiteit van het nieuwe seizoen en hopen we jullie het komende jaar (weer) te zien bij onze volgende activiteiten,” aldus een enthousiaste Vera Janssen.

Tags: ,