Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Overdinkel > ‘Vrede geef Ik u’ thema Gerardus Majella bedevaart

‘Vrede geef Ik u’ thema Gerardus Majella bedevaart

In het bedevaartsdorp Overdinkel (parochie Maria Vlucht) vindt op zondag 16 oktober voor de 110de keer de bedevaart plaats ter ere van de heilige Gerardus Majella. Deze bedevaart trekt van oudsher ook veel pelgrims van buiten de parochie. Het thema van de bedevaart is dit keer: ‘Vrede geef Ik u’. Parochievicaris W. Rekveld: “Dit is een actueel thema, zoals we kunnen zien in de tv-beelden en kunnen horen en lezen.”

Pastor Rekveld: “In de drie dagen die voorafgaan aan de bedevaart willen wij zowel in gebed en zang als in stilte nadenken maar ook vieren wat die ‘Vrede geef ik u’ in ons eigen dagelijkse leven voor ons betekent. Hebben wij daarin nog vertrouwen? Opiniepeilingen geven een beeld dat veel mensen dat vertrouwen kwijt zijn. Maar in de woorden die Jezus Christus tot ons spreekt, mogen wij wel vertrouwen hebben. Vertrouwen in de uiteindelijke vrede die Hij voor ons wil zijn. Laten wij dan ook blijven bidden en vertrouwen dat op voorspraak van de H. Gerardus er een duurzame vrede kan komen in alle problemen en vragen. Wij hopen op een goede bedevaart in de vrede die Jezus Christus ons geeft.”

Programma:
Zondag 16 oktober om 11.00 uur: Plechtige Eucharistieviering met aansluitend de processie in het Gerardus Majella park. Celebrant is parochievicaris W. Rekveld. Tijdens de viering worden er kinderactiviteiten georganiseerd.
Het sluitingslof is om 15.00 uur in de Gerardus Majella kerk (Hoofdstraat 76 Overdinkel).
De vieringen tijdens het Triduüm zullen plaatsvinden in de Gerardus Majella kerk op donderdag 13 oktober en zaterdag 15 oktober om 19.00 uur. Op vrijdag 14 oktober zal er geen viering zijn, wel is de kerk dan open voor stil gebed.

Misintenties:
Deze kunnen net als andere jaren worden gemaild naar gastdamesgmpo@kpnmail.nl, de kosten van de intentie: vrije gift of per misintentie € 5 over te maken naar IBAN NL 26 RBRB 0929 9259 55 t.n.v. St. Pelgrimsdorp Overdinkel, o.v.v. Gerardus Bedevaart Overdinkel.