Aartsbisdom > Nieuws > Vacature bij Aartsbisdom Utrecht: hoofd officialaat

Vacature bij Aartsbisdom Utrecht: hoofd officialaat

Op het kantoor van het Aartsbisdom Utrecht is momenteel een vacatures voor een hoofd bureau officialaat voor 37,5 uur per week (1 fte). Geïnteresseerden kunnen hun schriftelijke sollicitatie, voorzien van c.v., vóór 1 april a.s. insturen.

Het hoofd bureau officialaat is ambtshalve nauw betrokken bij alle kerkrechtelijke aangelegenheden, vooral betreffende het huwelijkspastoraat, die aan deze instantie zijn toevertrouwd. Het betreft een managementfunctie waarbij een hoge mate van zelfstandigheid, nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en discretie is vereist. Het hoofd bureau officialaat, bijgestaan door een ambtelijk secretaris, vervult onder leiding en verantwoordelijkheid van de officiaal van het Aartsbisdom Utrecht de volgende taken:

• aansturing van de ongeveer 25 personen (merendeels toegeruste vrijwilligers) die in het werkgebied van het officialaat middels het voeren van gesprekken en de verslaglegging daarvan meewerken aan kerkrechtelijke procedures tot ongeldigverklaring of ontbinding van huwelijken;
  • het administratieve management van deze huwelijksprocedures in eerste aanleg en beroep;
  • het inhoudelijk meewerken aan deze huwelijksprocedures.

Klik hier voor de volledige tekst van de vacature en de contactgegevens.