Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Heilig Land > Twee informatiebijeenkomsten over bedevaart Heilig Land

Twee informatiebijeenkomsten over bedevaart Heilig Land

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert van 12-21 november 2018 een tiendaagse bedevaart naar Jordanië en het Heilig Land. Als voorbereiding worden in juli verspreid over het bisdom twee informatiebijeenkomsten georganiseerd voor mensen die geïnteresseerd zijn om mee te gaan: op dinsdag 10 juli om 16.00 uur in het bisschopshuis (Maliebaan 40 Utrecht) en op dinsdag 17 juli om 19.30 uur in het parochiecentrum naast de H. Willibrordkerk op de Boskamp (Olst, parochie H. Lebuinus).

Voor beide bijeenkomsten geldt: s.v.p. tevoren aanmelden bij dhr. Ben Lokate, e-mail: lokate@aartsbisdom.nl. Tijdens de bijeenkomsten wordt meer verteld over de bestemming, het reisprogramma en een bijzonder element van deze bedevaart: de ‘Nederlandse Dagen’ (met als motto ‘Shalom’) in het Heilig Land. Tijdens die dagen sluiten de Utrechtse pelgrims zich aan bij de honderden andere Nederlandse pelgrims die op dat moment in Israël zijn. De Nederlanders vieren dan samen de Eucharistie op de Berg van de Zaligsprekingen en nemen deel aan de vespers in de Basiliek van de Aankondiging, de plek waar de aartsengel Gabriël aan Maria de geboorte van Jezus aankondigde. Op de tweede Nederlandse Dag is er een Eucharistieviering in de Catharinakerk in Jeruzalem, gelegen naast de Geboortekerk.
Inmiddels hebben zich de nodige pelgrims aangemeld om met het Aartsbisdom Utrecht mee te gaan. Onder hen ook deelnemers aan een eerdere bisdombedevaart naar het Heilig Land in 2014. De pelgrims waren destijds onder de indruk: “We gingen naar alle plaatsen van het Heilig Land waar het Evangelie heeft plaatsgevonden. Als we het hadden over de herders in het veld dan hadden we ook de viering op het veld. Als we de kruisweg liepen, was er ook een Eucharistieviering op de schedelplaats Golgotha. Een viering meemaken en de communie mogen ontvangen op voor het Evangelie zulke belangrijke plaatsen was fantastisch. Het raakte me echt,” aldus één van de pelgrims destijds.

Meer informatie over deze bedevaart: klik hier.