Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis op 30 april vanuit Hengelo

TV-Mis op 30 april vanuit Hengelo

Geloofsgesprek met Mauricio Meneses

Op de derde zondag van Pasen komt de rechtstreekse Eucharistieviering op tv vanuit de Sint Lambertusbasiliek te Hengelo (Ov.). Celebrant is pastoor Marc Oortman van parochie De Goede Herder. Voorafgaand aan de viering wordt er om 10.15 uur een geloofsgesprek uitgezonden met priesterstudent Jesús Mauricio Meneses Santiago van het Ariënsinstituut.

Mauricio Meneses staat vlak voor zijn diakenwijding (op 6 mei in Utrecht) en hoopt dat hij in november priester zal worden gewijd. Hij is een Colombiaan die nu bijna drie jaar in Nederland is. Hij voelt zich geroepen om het Aartsbisdom Utrecht te gaan dienen als priester en doet dat met een grote blijheid.
Onlangs werd bekend dat hij per 1 juli start als jongerenwerker van het Aartsbisdom Utrecht, naast een halftijds aanstelling in de parochie HH. Martha en Maria (Baarn e.o.). In oktober vorig jaar was Mauricio Meneses met andere priesterstudenten in Rome bij paus Franciscus. Hij wist daar een selfie met de paus te maken. Momenteel loopt hij stage in Hengelo en daar vertelt hij over zijn ontmoeting met de paus, over zijn missionaire taak in Nederland en over de vreugde van het geloof.

Geloofsgesprek: zondag 30 april om 10.15 uur op NPO 2.
Eucharistieviering: zondag 30 april om 10.25 uur op NPO 2.

Beide uitzendingen zijn na afloop terug te kijken via:

www.kro-ncrv.nl/geloofsgesprek

www.kro-ncrv.nl/eucharistieviering