Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Speciale Nieuwsbrief over bisdombedevaart naar Lourdes

Speciale Nieuwsbrief over bisdombedevaart naar Lourdes

Het Aartsbisdom Utrecht brengt in het kader van de bisdombedevaart naar Lourdes in 2012 een speciale Nieuwsbrief uit voor betrokkenen en belangstellenden. De eerste editie van deze Nieuwsbrief is deze week verschenen en besteedt onder meer aandacht aan de verschillende (promotie)materialen, de nieuwe route van de lichtprocessie in Lourdes en de musical ‘Het verhaal van Iedereen’. De Stichting Aquero voert deze musical op na de contactdag voor bedevaartvrijwilligers van het aartsbisdom op 3 december 2011.

Ter promotie van de bisdombedevaart naar Lourdes zijn ook nieuwe flyers gedrukt die in de parochies verspreid kunnen worden. Inmiddels is een groot deel van de (eerste) oplage van 50.000 stuks al uitgedeeld. Bij VNB die de bedevaart organiseert, kunnen parochies daarnaast folders en posters bestellen die helemaal zijn toegesneden op de eigen parochie. De parochiecoördinatoren hebben daarover informatie ontvangen van VNB. De flyer van het bisdom en een voorbeeld van de VNB-poster zijn ook digitaal beschikbaar bij de ‘materialen’ op de speciale bedevaartpagina van aartsbisdom.nl.

Mariavespers
In de (Maria)maand oktober reizen aartsbisschop Eijk, hulpbisschop Hoogenboom en hulpbisschop Woorts en de vicarissen op zondagavonden naar verschillende plaatsen in het bisdom om voor te gaan in Mariavespers. Deze Mariavespervieringen worden gehouden ter voorbereiding op de bisdombedevaart aankomend voorjaar. Er is uitstalling van het Allerheiligste en de viering sluit af met een korte lichtprocessie. Na afloop is er informatie verkrijgbaar over de bisdombedevaart naar Lourdes. In de agenda op de speciale bedevaartpagina van aartsbisdom.nl staat een overzicht van deze vieringen, klik hier.
De bisdombedevaart van het Aartsbisdom Utrecht zal van 28 april – 5 mei 2012 plaatsvinden en is een vervolg op de succesvolle reis uit 2009, die ruim 1.000 deelnemers telde. De bedevaart in 2012 kent drie reisopties: per bus, per TGV en per vliegtuig. Pelgrims die zorg behoeven, kunnen met de VNB Lance reizen: een aangepaste bus, geschikt voor pelgrims die gebruik maken van een (elektrische) rolstoel of voor pelgrims die liggend vervoerd moeten worden.