Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > RKK ‘Katholiek Nederland TV’ over bisdombedevaart Lourdes

RKK ‘Katholiek Nederland TV’ over bisdombedevaart Lourdes

Uitkomen voor je katholieke geloofsovertuiging is soms best lastig in ontkerkelijkt Nederland. Anders is dat als je op bedevaart bent. Dan ben je in het gezelschap van gelijkgestemden. Vele honderden mensen deden dat begin deze maand. Het Aartsbisdom Utrecht vertrok naar Lourdes en het bisdom Haarlem-Amsterdam ging naar Rome. ‘Katholiek Nederland TV’ doet op dinsdag 19 mei verslag van beide bedevaarten.

Het Aartsbisdom Utrecht ging met ruim 1.300 mensen, jong en oud, ziek en gezond, naar Lourdes voor onder meer troost en bemoediging. “Het meest bijzondere van deze reis is dat iedereen zich met elkaar verbonden voelt,” zegt Stefina de Boer. Hedda Bos (13 jaar): “Hier deel je echt iets met andere mensen. Zelfs bidden kan je samen doen.”
Meer dan 850 mensen trokken in groepjes achter een Nederlands vlaggetje aan, door snikheet Rome. De deelnemers delen lief en leed en leren elkaar echt goed kennen. Mensen die soms al jaren bij dezelfde parochie horen, ontmoeten elkaar, ver weg van huis, pas echt. Annemarie Koelen uit Badhoevedorp: “Ik ben hier gelukkiger geworden”. In RKK ‘Katholiek Nederland TV’ een verslag van deze twee bezielende pelgrimages.

RKK Katholiek Nederland TV: Pelgrimeren… geloven doe je samen, dinsdag 19 mei om 16.30 uur bij het RKK op NPO 2.

rkk-interview-eijk-lourdes-kl
De RKK interviewt kardinaal Eijk na afloop van de Mis bij de Grot