Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Programma bisdombedevaart Lourdes bekend

Programma bisdombedevaart Lourdes bekend

Het Lourdesprogramma voor kinderen, tieners en jongeren is bekend. Kinderen, tieners en jongeren maken de bisdombedevaart (28 april-5mei) met de eigen parochie mee. Ze nemen deel aan het algemeen programma, maar hebben ook programma-onderdelen met leeftijdsgenoten. Het algemene bedevaartprogramma en het programma voor kinderen, tieners en jongeren is hier te bekijken.

Voor tieners en jongeren (12-30 jaar) en voor hun begeleiders die aankomende meivakantie met het aartsbisdom naar Lourdes gaan, wordt er een kennismakingsbijeenkomst georganiseerd. Deze bijeenkomst vindt plaats op zondag 1 april in Zutphen en valt samen met de jongerenbijeenkomst Passion, die bestemd is voor alle jongeren uit het aartsbisdom.
Tieners en jongeren die naar Lourdes gaan, nemen deel aan een gedeelte van het programma van Passion en hebben daarnaast hun eigen programma over Lourdes. Het doel is om medepelgrims te ontmoeten en informatie te ontvangen over de reis. De dag begint met een eucharistieviering in de St. Janskerk aan de Nieuwstadskerksteeg in Zutphen. Het globale programma van de kennismakingsdag is aldus:

11.15 uur: Eucharistieviering
13.00 uur: Lunch (zelf brood meenemen)
13.30 uur: Vervolgprogramma in Het Stedelijk, de Isendoornstraat 3 in Zutphen (dans- en bandoptreden)
14.00 uur: Inleiding over het thema: ’Verheug je altijd in de Heer’
14.45 uur: Kennismaking en informatie voor tieners en jongeren, die naar Lourdes gaan
16.30 uur: Aanbidding
17.15 uur: Diner
18.30 uur: Einde kennismakingsbijeenkomst voor tieners en jongeren

De kosten voor deze kennismakingsbijeenkomst bedragen € 5,- p.p. Opgave voor deze kennismakingsbijeenkomst kan tot 25 maart bij Hao Tran: tran@aartsbisdom.nl.