Aartsbisdom > Nieuws > Pater Sergius Brandehof O.Carm overleden

Pater Sergius Brandehof O.Carm overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat op het Hoogfeest van Allerheiligen, zondag 1 november 2020, pater Antonius Melchior (Sergius) Brandehof O.Carm in het Karmelklooster te Zenderen is overleden. Pater Sergius Brandehof werd geboren te Hilversum op 29 augustus 1926. Zijn priesterwijding vond plaats op 11 juli 1954.

Hij kreeg de opdracht klassieke talen te gaan studeren in Nijmegen. Direct na zijn doctoraal examen kreeg hij enkele lesopdrachten aan de Twentse Karmelscholen en aan het gymnasium Sancti Alberti van de Karmelieten te Zenderen. Pater Sergius O.Carm. woonde van 1966 tot 2001 in het Karmelietenklooster te Enschede. Aldaar was hij leraar klassieke talen en conrector aan het St. Jacobus College. Hij werd op 1 oktober 1983 benoemd tot pastor in de binnenstad van Enschede en deservitor van de Goede Herder parochie te Enschede. Op 1 maart 1995 werd hij binnen het samenwerkingsverband van de Enschedese binnenstadsparochies benoemd tot halftime pastoor van de Goede Herder parochie.
De uitvaart vindt op zaterdag 7 november 2020 om 11.00 uur in besloten kring plaats in de kerk Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Zenderen. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het kloosterkerkhof aldaar.

Klik hier voor het overlijdensbericht van de Nederlandse Provincie Karmelieten