Aartsbisdom > Nieuws > Openingsfeest jongeren met kermis Mis

Openingsfeest jongeren met kermis Mis

Het jaarlijkse openingsfeest voor alle jongeren in het Aartsbisdom Utrecht werd op zondag 24 september gehouden in Hengelo (Ov). Het vormde de start van de jongerenactiviteiten van het seizoen 2017-2018. De dag begon met een mooie en feestelijke Eucharistieviering op de baan van de botsauto’s, met pastoor Oortman van parochie De Goede Herder. Het was een bijzondere viering op de kermis, waarbij de mensen niet naar de kerk kwamen, maar de ‘Kerk’ naar de mensen ging.

kermis-misDe jongeren kregen ook boekenleggers mee, met daarop het jaarprogramma van de jongerenactiviteiten van het aartsbisdom. Na de Eucharistieviering was er een lunch met parochianen, vrijwilligers en jongeren waarbij iedereen elkaar kon ontmoeten. Anne Kolfschoten van het Jongerenplatform Aartsbisdom Utrecht (JPU): “Nadat we genoten hadden van de lekkere lunch, gingen de jongeren verder met hun eigen programma. Ze begonnen met een kennismaking met Jesús Mauricio Meneses Santiago, de nieuwe jongerenwerker. Tijdens deze kennismaking vertelde Mauricio over zijn roeping en zijn komst vanuit Colombia naar Nederland.”
Het programma vervolgde met een workshop salsa dansen, Kolfschoten: “Zoals Mauricio zei, is dansen een manier van verbinden en van elkaar ontmoeten. Aan zweet, soepele heupen en gelach was daarbij geen gebrek! Na deze actieve salsa workshop vertelde priesterstudent Rik Ledoux de deelnemers over het gebed de Engel des Heren, waarna we hierover met elkaar in gesprek gingen. Aan het eind van de middag was er een Aanbidding in de Hengelose Lambertusbasiliek. Als afsluiting was er een heerlijke maaltijd. Het was een leuke, interessante, actieve, bijzondere en zeer geslaagde dag!”

Klik hier voor de boekenlegger met het jaarprogramma van het JPU

Klik hier voor meer fotos op de Facebook-pagina van het JPU

jongeren-groepsfoto-kl

Tags: