Aartsbisdom > Nieuws > Nieuw logo voor Actie Kerkbalans

Nieuw logo voor Actie Kerkbalans

Kerkbalans heeft een nieuw logo. Het sluit aan bij de campagne ‘Geef voor je kerk’ die in 2018 start. Met het oog op goed rentmeesterschap en een duurzame overstap is het logo in lijn met de bestaande huisstijl ontwikkeld: op die manier blijven materialen met het oude logo, zoals vlaggen en spandoeken, voorlopig gewoon bruikbaar.

De Actie Kerkbalans is de jaarlijkse gezamenlijke geldwervingsactie van de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk en de Oud-Katholieke Kerk. Veel mensen komen in die periode in actie voor hun lokale kerk of parochie. Dat wordt in de nieuwe campagne meer in beeld gebracht en het appèl om in actie te komen voor de eigen lokale kerk klinkt door in de nieuwe slogan ‘Geef voor je kerk’.

Als campagnebeeld is gekozen voor een mozaïek dat is opgebouwd uit foto’s van heel veel plaatselijke kerken. Het mozaïek staat voor gemeenschappelijkheid van de kerken in Nederland; allemaal eigen en toch deel van een groter geheel. Dit komt in de campagneperiode terug: elke kerk een eigen actie, maar wel allemaal tegelijk. Ook de postertekst is gericht op het geheel: veel mensen zetten zich tegelijkertijd in voor hun kerk.

Download hier de logo’s voor de Actie Kerkbalans 2018.

Meer informatie over de Actie Kerkbalans, klik hier.

Tags: