Aartsbisdom > Nieuws > Nieuwe conrector voor Ariënskonvikt

Nieuwe conrector voor Ariënskonvikt

Met ingang van het studiejaar 2008-2009 heeft mgr. Eijk pastoor Patrick Kuipers tot conrector van het Ariënskonvikt benoemd. Hij volgt daarmee mgr. Hoogenboom op, die in januari van dit jaar een benoeming kreeg tot vicaris-generaal van het aartsbisdom Utrecht. Staf en studenten van het Ariënskonvikt zijn zeer verheugd over deze benoeming en heten conrector Kuipers van harte welkom in hun midden.

Kuipers, geboren in 1975, is direct na zijn middelbare school in 1993 met de priesteropleiding op het Ariënskonvikt begonnen. Zoals alle convictsstudenten studeerde hij theologie aan de toenmalige Katholieke Theologische Universiteit te Utrecht. Op 23 september 2000 werd hij in de kathedrale kerk St. Catharina te Utrecht tot priester gewijd. De eerste jaren was hij werkzaam in Oldenzaal. In 2004 volgde de benoeming tot pastoor in het parochieverband St. Ludger in de Achterhoek. Hier zal hij tot de zomer werkzaam blijven.

Proefschrift
Evenals bij conrector Hoogenboom zal het bij Kuipers om een benoeming van 0,3 fte gaan. De bisschop heeft hem verzocht daarnaast een proefschrift te schrijven op het terrein van de Liturgiewetenschappen aan de Faculteit Katholieke Theologie te Utrecht. Waarschijnlijk zal conrector Kuipers ook enkele kleine pastorale taken in de stad Utrecht op zich nemen.
Op de convictsdag, donderdag 3 juli aanstaande, zal Kuipers worden verwelkomd. Op deze dag neemt het Ariënkonvikt afscheid van conrector Hoogenboom, die vanaf het studiejaar 2001-2002 aan het Ariënskonvikt verbonden was en, naast zijn benoeming tot officiaal van het aartsbisdom, de functie van conrector vervulde.