Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Zwolle > Mariaprocessie Zwolle trekt weer meer mensen

Mariaprocessie Zwolle trekt weer meer mensen

Zaterdagavond 15 augustus om 18.45 uur klonken voor het derde jaar op rij Marialiederen in de Mariaprocessie rond de OLV Basiliek aan de Ossenmarkt te Zwolle, ofwel de Basiliek Onze Lieve Vrouwe ten Hemelopneming. De Mariaprocessie wordt sinds 2007 gehouden op 15 augustus, de dag van het feest van Maria ten Hemelopneming. Dit Hoogfeest is het patroonsfeest van de OLV Basiliek. Het aantal deelnemers lag opnieuw hoger dan een jaar eerder, zodat tijdens de eucharistieviering in de prachtig versierde basiliek geen plaats meer onbezet was.

Bruidjes, misdienaars en acolieten uit het parochieverband, feestelijk in toog en superplie, een Rozenkransgroep, zangers en zangeressen van de koren, vele gelovigen uit het parochieverband en daarbuiten, religieuzen, leden van het pastorale team en oud-deken en nu bisschop van Groningen-Leeuwarden mgr. De Korte liepen mee in de processie. Tijdens de processie werd het Broederschapsbeeld van O.L. Vrouw van Kevelaer rondgedragen en zongen de processiegangers met ondersteuning van Schola Cantorum, de O.L.Vrouwen Senghers en het Jozefkoor verschillende Marialiederen.

mariaprocessie-zwolle-2009-b mariaprocessie-zwolle-2009-c

Aansluitend was er om 19.00 uur een Pontificale Eucharistieviering, waarin mgr. De Korte voorging. In deze viering brachten de gelovigen tijdens de Lichtprocessie het licht bij het Broederschapsbeeld van O.L. Vrouw van Kevelaer. Er waren zoveel gelovigen in de basiliek dat de koster een extra plateau voor de lichtjes aan moest brengen, zo meldt de website weblogzwolle.