Aartsbisdom > Nieuws > Gevarieerde mei-editie bisdomblad ‘Op Tocht’

Gevarieerde mei-editie bisdomblad ‘Op Tocht’

Rond Hemelvaart is het meinummer van bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen, met onder meer een interview met drie cursisten van de opleidingen van het Ariënsinstituut voor vrijwillige medewerkers in de parochies. Deze tekst stond eerder in het april-meinummer van ‘Op Weg’, het magazine van de parochie Sint Willibrordus, maar omdat hun verhaal mensen in andere parochies kan enthousiasmeren, nam ‘Op Tocht’ het graag over.

Verderop in deze editie schrijft diaken Jouke Schat over de coronacrisis als een kans voor de kerken: volgens hem is er “werk aan de winkel voor de Kerk. Om mensen de weg te wijzen, om hulp te bieden in navolging van Degene die ons is voorgegaan. Daarom als ‘food for thought’ een paar denklijnen.”
Ook in dit nummer: pastoraal werker Christianne Saris vertelt over de kalender die in de H. Pancratiusparochie is gemaakt voor jonge kinderen en hun ouders. Bovendien is de integrale tekst opgenomen van de groet die mgr. Woorts (referent Kerk en Jodendom) bij gelegenheid van 75 jaar bevrijding stuurde aan de Joodse gemeenschap in Nederland. In zijn column gaat kardinaal Eijk in op het thema ‘hopen in coronatijd’.

Tags: