Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Renkum > Gelderse bedevaart 2016 ter ere van OLV van Renkum

Gelderse bedevaart 2016 ter ere van OLV van Renkum

In de r.-k. bedevaartskerk te Renkum vindt op zondagmiddag 16 oktober de jaarlijkse Gelderse bedevaart plaats ter ere van Maria van Renkum, de Vrouwe van Gelderland. Belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om hieraan deel te nemen. Het programma begint om 14.00 uur met een bloemenprocessie en gezamenlijk rozenkransgebed (meegebrachte bloemen worden aan Maria aangeboden).

Om 14.30 uur begint de plechtige Eucharistieviering met hoofdcelebrant pater P.M. Reehuis O. Carm. (Titus Brandsma Instituut) uit Nijmegen. Het bedevaartprogramma wordt muzikaal begeleid door het dameskoor Maria Fiori uit Beesd. Organist is T. Nagel van de St. Janskathedraal te ‘s-Hertogenbosch. Om 15.45 uur is er Lof met uitstelling van het Allerheiligst Sacrament. Rond 16.15 uur is er na afloop gelegenheid voor koffie/thee en ontmoeting.

Adres: Parochiekerk OLV Ten Hemelopneming Dorpsstraat 1 te Renkum.
Bereikbaar vanuit Arnhem en Wageningen met buslijn 352, uitstappen halte Don Boscoweg. De kerk staat aan het einde van de Don Boscoweg. Deelname is gratis.

Geldersebedevaart05 Geldersebedevaart02
De Gelderse bedevaart naar O.L.V. van Renkum kent een lange traditie: beelden uit
de eerste helft van de 20ste eeuw.