Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis zondag 9 oktober vanuit Maartensdijk

TV-Mis zondag 9 oktober vanuit Maartensdijk

De rechtstreekse Eucharistieviering op tv komt 9 oktober (de 28ste Zondag door het jaar) vanuit de St. Maartenskerk te Maartensdijk. Celebrant is pastoor Joachim Skiba van de parochie HH. Martha en Maria, waartoe Maartensdijk behoort. Voorafgaand aan de H. Mis zendt KRO-NCRV het Geloofsgesprek uit waarin Leo Fijen met twee vrijwilligers van de St. Maartenskerk spreekt.

Op de website van KRO-NCRV licht pastoor Skiba het thema van de viering toe: “‘Ondankbaarheid is des werelds loon’ is een welbekend gezegde. In de wereld om ons heen kunnen we dat vaak ervaren. Als we aan iemand iets hebben gegeven of iets voor hem of haar hebben gedaan, dan vinden ze het meestal zo vanzelfsprekend dat ze niet eens op het idee komen om er dankbaar voor te zijn. Maar het is gemakkelijker om naar de anderen te wijzen dan de vraag te stellen: hoe zit het bij ons zelf, hoe is het met onze eigen dankbaarheid? Immers niemand belet ons, om zelf een dankbaar mens te zijn.”

In het Geloofsgesprek komen twee vrijwilligers uit de St. Maartenskerk aan het woord: Boukje Andringa en Arancha Fernandez. Het gesprek is volgens KRO-NCRV “een verhaal over de geloofsgemeenschap, Maria en de betekenis van het geloof bij het sterven.”

Geloofsgesprek: zondag 9 oktober om 10.15 uur op NPO 2.
Eucharistieviering: zondag 9 oktober om 10.30 uur op NPO 2.

Tags: