Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus-pastoor G.J. Pierik overleden

Emeritus-pastoor G.J. Pierik overleden

Te Haaksbergen is op 6 mei 2015 overleden de zeereerwaarde heer Gerhardus Johannes Pierik, emeritus-pastoor van het Aartsbisdom Utrecht. Na zijn priesterwijding op 19 juli 1953 was hij pastoraal werkzaam in diverse parochies van het Aartsbisdom, het laatst als pastoor van de H. Michaëlparochie te Schalkwijk. Op 1 november 1994 ging Pierik met emeritaat.

In het overlijdensbericht schrijft kardinaal Eijk onder meer: “Blijmoedig en vrijgevig als hij altijd was, hadden mensen graag met hem te doen. Hij was een priester in hart en nieren, trouw aan de viering van de H. Eucharistie en in het gebed, trouw ook aan de mensen die aan zijn pastorale zorg waren toevertrouwd.”

Kardinaal Eijk: “Op Witte Donderdag heeft hij voor het laatst de H. Eucharistie gevierd en heeft hij het H. Sacrament van de Zieken ontvangen. Al was in zijn laatste levensmaanden de wereld om hem heen soms wat verder weg, de aanwezigheid van onze Heer heeft hij op dat moment heel intens ervaren. De laatste dagen van zijn lange en rijke leven gaf hij aan ‘dat het goed was zo’. In de vroege ochtend heeft de Heer hem naar zijn hemels Vaderhuis geroepen. Wij zijn dankbaar voor het vele goede dat wij van hem hebben ontvangen en het vele dat hij als dienaar van de Heer heeft gegeven aan anderen. Wij vertrouwen hem toe aan de verrezen Heer, in wie hij een diep geloof en vertrouwen had. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken.”

De avondwake vindt plaats op dinsdag 12 mei 2015 om 19.30 uur in de St. Pancratiuskerk, Markt 20 te Haaksbergen. Er is daar ook gelegenheid om afscheid te nemen. De H. Eucharistie ten uitvaart wordt gevierd op woensdag 13 mei 2015 om 10.30 uur in de kerk van Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand, Onze Lieve Vrouwestraat 3 te Bentelo. Aansluitend is de begrafenis op het parochiële kerkhof aldaar.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.