Aartsbisdom > Nieuws > Diaken Frans Robben (90) overleden

Diaken Frans Robben (90) overleden

Te Hengelo (Gld.) is op 15 september in de Heer overleden de eerwaarde heer Franciscus Cornelius Adrianus Robben, diaken van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Tilburg op 15 oktober 1929. Na zijn wijding tot permanent diaken op 11 januari 1992 was hij als diaken werkzaam in de H. Willibrordusparochie te Hengelo (Gld.). Met ingang van 1 september 2005 ging hij met emeritaat.

“Frans was een beminnelijk mens, serieus en rustig, met een fijn gevoel voor humor. Hij beleefde zijn diaconaat intens, in spiritualiteit en inzet,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden. “Zowel tijdens zijn opleiding tot permanent diaken als in zijn diaconale werkzaamheid in de parochie toonde zijn vrouw Rikie Robben-Peters, overleden op 27 februari 2017, zich zeer betrokken en was zij haar echtgenoot tot grote steun. Frans en Rikie waren een echt diaconaal echtpaar, met verdiensten jegens de medemens waar we met grote dankbaarheid aan mogen terugdenken,” aldus de Utrechtse aartsbisschop. “Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Ons medeleven gaat uit naar zijn familie. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Op vrijdag 18 september is er in de aula van ‘Ons Huis’, ingang Bleekstraat 7 te Hengelo (Gld.), tussen 19.00 en 19.30 uur gelegenheid tot afscheid nemen en condoleren. De uitvaartdienst vindt plaats op zaterdag 19 september om 12.00 uur in de Sint Willibrorduskerk, Spalstraat 36 te Hengelo (Gld.). Van 11.30 tot 11.50 uur is er in de kerk gelegenheid tot afscheid nemen. De crematieplechtigheid vindt om 14.00 uur plaats in crematorium De Omarming, Voorsterallee 95 te Zutphen. Na afloop is er gelegenheid om de familie te condoleren.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht