Aartsbisdom > Nieuws > Bruggink nieuwe rector priesteropleiding de Tiltenberg

Bruggink nieuwe rector priesteropleiding de Tiltenberg

G.H.B. (Gerard) Bruggink is priester van het Aartsbisdom Utrecht maar werkzaam voor het bisdom Haarlem-Amsterdam. Momenteel is hij rector van het Diocesaan Heiligdom Onze Lieve Vrouwe Ter Nood in Heiloo. Zijn benoeming tot rector van seminarie de Tiltenberg werd op 25 oktober bekend gemaakt tijdens de persconferentie waarbij zijn voorganger mgr. J. Hendriks als nieuwe hulpbisschop van Haarlem-Amsterdam werd gepresenteerd. Het Aartsbisdom Utrecht laat zijn priesterstudenten ook opleiden aan de Tiltenberg.

Rector Bruggink studeerde evenals zijn voorganger Hendriks aan het grootseminarie Rolduc en werd in 1980 priester gewijd voor het bisdom Roermond. In 1989 werd hij geïncardineerd in het Aartsbisdom Utrecht.
Bruggink werkt sinds 2000 in het bisdom Haarlem-Amsterdam. Daar was hij gedurende tien jaar pastoor van de Hilversumse parochie van Sint Vitus en Sint Willibrord. Hij bereidt aan de Universiteit van Tilburg een proefschrift voor over het pauselijk primaat, aan de hand van leven en werk van paus Innocentius III (1198-1216).

Foto rector Bruggink: RKK / Robbert Jan Bron