Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Rome > Bedevaart naar Rome: nog enkele plaatsen vrij

Bedevaart naar Rome: nog enkele plaatsen vrij

Er zijn nog 5 plaatsen over op de 6-daagse bedevaart naar Rome van het Aartsbisdom Utrecht met vertrek op 20 september 2013. Wilt u nog mee? Neem dan contact op met dhr. Ben Lokate (lokate@aartsbisdom.nl) of boek direct via de website van de VNB (www.vnbreizen.nl). Deze bedevaart is speciaal bedoeld voor mensen van 35 t/m 65 jaar.

Rome wordt de ‘Eeuwige Stad’ genoemd; vele eeuwen gaan aan je voorbij wanneer je door de straten loopt, zit bij een fontein op een plein of bent in één van de vele kerken of musea. Verleden en heden gaan er hand in hand. Voor de Rooms-Katholieke Kerk is Rome vooral een plaats van pelgrimage: bovenal naar de graven van de apostelen Petrus en Paulus, waaroverheen prachtige basilieken zijn gebouwd. Vele getuigenissen zijn er te zien van ons geloof en Kerk-zijn, zowel in de ondergrondse catacomben als hoog op de koepel van de St. Pieter. De paus, opvolger van Sint Petrus, woont en werkt er en ontvangt jaarlijks vele pelgrims.

Jaar van het Geloof
De aartsbisschop van Utrecht, kardinaal Eijk, wil graag in dit Jaar van het Geloof op bedevaart naar Rome met mensen uit ons Aartsbisdom van 20 t/m 25 september 2013. Gekozen is voor een groep in de leeftijd van 35 t/m 65 jaar. Reden voor deze leeftijdsgroep is onder meer dat de deelnemers zeer goed ter been moeten zijn, want er zal veel worden gelopen en gebruik worden gemaakt van het openbaar vervoer.
De dagelijkse Eucharistieviering en bepaalde programmaonderdelen zullen gezamenlijk gehouden worden, andere in groepen, waaronder de bezoeken aan kerken en de Vaticaanse musea. Enkele priesters van het Aartsbisdom zullen de bedevaart begeleiden en gidsen. Een pelgrimage naar Rome is reeds door velen ervaren als een verrijking van hun geloof en leven. Hopelijk gaat u mee!

Deze kosten voor deze bedevaart bedragen € 699 p.p. (op basis van een tweepersoonskamer).
Inschrijven voor deze bedevaart: www.vnbreizen.nl.
Meer informatie: dhr. G.L.M. Lokate, tel.: 030 2361570, e-mail: lokate@aartsbisdom.nl.

Tags: ,