Aartsbisdom > Nieuws > Ariënsherdenking in Maarssen op 25 augustus

Ariënsherdenking in Maarssen op 25 augustus

In Maarssen (parochie St. Jan de Doper) vindt op zondag 25 augustus de jaarlijkse Ariënsherdenking plaats. De deelnemers verzamelen zich die ochtend bij het graf van Alphons Ariëns voor een korte gebedsdienst die om 9.00 uur start. Aansluitend vindt om 10.00 uur de Eucharistieviering plaats in de nabijgelegen H. Hartkerk (Breedstraat 1) te Maarssen.

In deze H. Hartkerk was Ariëns (1860-1928) de laatste jaren van zijn arbeidzaam leven pastoor. Hoofdcelebrant is dit jaar mgr. Hoogenboom, hulpbisschop van Utrecht. Voor de priesterstudenten van het Aartsbisdom Utrecht is deze Ariënsherdenking traditiegetrouw ook de start van het nieuwe studiejaar. De Utrechtse priesteropleiding het Ariënsinstituut is vernoemd naar Alphons Ariëns.

Locatie Ariënsherdenking: R.-K. Begraafplaats (Straatweg) en H. Hartkerk (Breedstraat 1), Maarssen.

Tags: ,