Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Aartsbisdom op Lourdesbedevaart: nieuw onderdeel op website

Aartsbisdom op Lourdesbedevaart: nieuw onderdeel op website

Het Aartsbisdom Utrecht presenteerde op 8 september (Feest van Maria Geboorte) in Dijnselburg de plannen voor de diocesane Lourdesbedevaart in 2009, met als motto ‘Aartsbisdom Utrecht op weg met Bernadette’. Ruim vijftig vertegenwoordigers van de pastorale teams en het Lourdeswerk in de parochieverbanden waren op deze dag afgekomen, waarbij ook het bedevaartlogo werd gepresenteerd. Meer informatie (teksten en illustraties) over de Lourdesbedevaart is te vinden in een sectie op de homepage van deze website.

Deze Lourdesbedevaart (25 april – 2 mei 2009) is een initiatief van Aartsbisschop W. Eijk, die al goede ervaringen heeft met een bedevaart vanuit zijn vorige bisdom, Groningen-Leeuwarden. Mgr. Eijk zei te hopen op een forse deelname. “Zeker ook nu we als Aartsbisdom in een fase van reorganisatie zitten. Het is een tijd van moeilijke beslissingen en trieste ontwikkelingen. Dan is het goed om op bedevaart te gaan, om zo elkaar een hart onder de riem te kunnen steken.”
De praktische uitwerking van de bedevaart is in handen van VNB Nationale Bedevaarten, die drie reisopties aanbiedt: vliegtuig, trein en bus. Daarnaast is er gelijktijdig een kinder- en jongerenbedevaart.