Aartsbisdom > Nieuws > Zondag 8 februari Internationale Gebedsdag tegen Mensenhandel

Zondag 8 februari Internationale Gebedsdag tegen Mensenhandel

Wereldwijd wordt zondag 8 februari 2015 in gemeenschappen van religieuzen, parochies en andere christelijke groepen stil gestaan bij de Internationale Dag tegen Mensenhandel. Deze dag werd op 25 november 2014 ingesteld door paus Franciscus, op verzoek van met name vrouwelijke religieuzen die al jarenlang slachtoffers bijstaan en strijden tegen mensenhandel.

Met deze dag wil paus Franciscus de aandacht vestigen op de verschrikkingen van mensenhandel en oproepen om hier iets tegen te doen. Het initiatief wordt gedragen door de Pauselijke Raad voor Migranten en de Pauselijke Raad Justitia et Pax, evenals door de internationale unie van mannelijke en die van vrouwelijke religieuzen. De Nederlandse Bisschoppenconferentie sluit zich aan bij de oproep van paus Franciscus om komende zondag stil te staan bij de Internationale Dag tegen Mensenhandel, en waar mogelijk mee te bidden voor de slachtoffers van mensenhandel.

Lees verder op de website van de Kerkprovincie, klik hier