Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Kevelaer > Zondag 1 oktober op diverse plaatsen Kevelaerlof

Zondag 1 oktober op diverse plaatsen Kevelaerlof

In Haaksbergen, Raalte en Nieuwegein wordt op 1 oktober een Marialof gehouden ter afsluiting van de diverse bedevaarten naar Kevelaer. Ter afsluiting van de Haaksbergse bedevaart naar Kevelaer is er om 19.00 uur een regionaal Kevelaerlof/Marialof in de HH. Bonifatius en Gezellenkerk (Veldmaterstraat 61).

Al 117 jaar gaan pelgrims uit Haaksbergen en omstreken jaarlijks in september en met Allerheiligen op bedevaart naar Kevelaer. Dit jaar gingen bijna honderd pelgrims op 9 september mee met de Haaksbergse Broederschap Kevelaer. Ook in het Marialof zingen de aanwezigen samen de aloude Marialiederen zoals het Magnificat en het Tantum Ergo. De gelovigen groeten Maria en danken haar voor haar voorspraak en steun. Voorgangers zijn pastoor H. de Jong en pastor W. Rekveld.

Vanuit Groot Salland zijn op zaterdag 2 september meer dan 330 pelgrims op bedevaart geweest naar Kevelaer. Samen met bedevaarten uit omliggende parochies waren er die dag ruim 700 pelgrims uit het Aartsbisdom Utrecht in Kevelaer. Het was voor de pelgrims een mooie dag van bezinning en ontmoeting met als jaarthema: ‘375 jaar bedevaart Kevelaer – met Maria op weg naar Kevelaer’. Op zondag 1 oktober is het jaarlijkse Kevelaerlof in de Broederschapskerk: de basiliek van de H. Kruisverheffing (Kerkstraat 8 Raalte). De start is om 19.00 uur, vanaf 18.30 uur is er zang door de koren en muziek door de fanfare. Aan dit lof werken mee: muziekvereniging de Bergklanken uit Luttenberg, het herenkoor van de H. Cornelius uit Luttenberg en het Gemengde koor van de Basiliek van de H. Kruisverheffing. Voorganger is vicaris R. Cornelissen van Deventer, geassisteerd door diaken M. Brinkhuis. De predikant is pastoor J. Baneke (parochie Heilig Kruis).

De Utrechtse Broederschap O.L.Vrouw van Kevelaer houdt ter afsluiting van de bedevaart naar Kevelaer op zondag 1 oktober om 15.30 uur een Marialof in R.K. Barbarakerk (Koninginnenlaan 3, Nieuwegein). Al sinds 1740 gaan pelgrims uit Utrecht en wijde omstreken jaarlijks in augustus op weg naar Kevelaer. Dit jaar bestond de bedevaart op 17 en 18 augustus uit 250 pelgrims.

Meer Kevelaer? Kijk op www.aartsbisdom.nl/kevelaer