Aartsbisdom > Nieuws > Zomeravond orgelconcerten in Calixtusbasiliek Groenlo

Zomeravond orgelconcerten in Calixtusbasiliek Groenlo

In de Calixtusbasiliek te Groenlo (Kerkstraat 8) verzorgt de bekende organist Jaap Zwart op woensdag 3 augustus het eerste concert uit een serie van vier. Hij bespeelt dan het monumentale Adema orgel uit 1926.

Dit rijksmonumentale orgel is uitermate geschikt voor het uitvoeren van werken van onder anderen Boëllmann, Franck en Vierne. In 1993 is het instrument vanuit de gesloten Amsterdamse parochiekerk HH. Nicolaas en Barbara ‘De Liefde’ overgedragen aan de Groenlose geloofsgemeenschap. De organist geeft aan het begin van elk concert een korte inleiding.

Na afloop is er gelegenheid om bij een kop koffie of thee na te praten in de Calixtuszaal en het orgel met speeltafel op de koorzolder te bezichtigen.

Data overige concerten: woensdagen 10, 17 en 24 augustus. Aanvang: 20.15 uur, entree gratis, na afloop is een vrijwillige gift welkom.