Aartsbisdom > Nieuws > Voormalig pastoraal werkster E.J. van Gageldonk-van Dijl overleden

Voormalig pastoraal werkster E.J. van Gageldonk-van Dijl overleden

Op 15 januari jl. ontving het Aartsbisdom Utrecht het bericht dat mevrouw drs. Elisabeth Johanna van Gageldonk-van Dijl, voormalig pastoraal werkster in het Aartsbisdom Utrecht, op 6 januari jl. is overleden.

Zij werd op 17 februari 1953 geboren te New Orleans (USA). Met ingang van 1 februari 2004 werd zij voor de duur van één jaar benoemd tot pastoraal werkster met het profiel catechese in de parochies binnen de regio Heuvelrug, in het perspectief van het beoogde parochieverband Zeist-Heuvelrug en het daarbinnen te vormen pastoraal team. Met ingang van 1 februari 2005 werd deze benoeming voor onbepaalde tijd verlengd.

Met ingang van 1 januari 2006 werd zij benoemd tot lid van het pastoraal team van het nieuwe parochieverband Sint Maarten en met ingang van 1 januari 2010 tot lid van het pastoraal team van de nieuwe parochie Sint Maarten. Met ingang van 1 juni 2011 werd zij benoemd tot lid van het pastoraal team met het profiel catechese van de parochie Paus Johannes XXIII. Op 1 maart 2014 werd zij eervol ontslagen als pastoraal werkster en ging zij werkzaamheden verrichten voor de communiteit en het bezinningscentrum Minsteracres van de Passionisten in het bisdom Hexham & Newcastle (Engeland).

Op 9 januari jl heeft haar uitvaart in besloten kring plaatsgevonden. Moge zij rusten in vrede.