Aartsbisdom > Nieuws > VNB-dag met kardinaal Eijk als hoofdcelebrant

VNB-dag met kardinaal Eijk als hoofdcelebrant

“Wilt u vooruitblikken naar reisbestemmingen uit het katholieke geloof? Naar bedevaartbestemmingen binnen en buiten Europa? Wilt u oude bekenden opnieuw ontmoeten en nieuwe warme vriendschappen opbouwen? Kom naar de VNB-dag in theater de Flint in Amersfoort!” Dat schrijft bedevaartorganisatie VNB in de uitnodiging voor de jaarlijkse VNB-dag op zaterdag 13 januari 2018. De dag start met een Eucharistieviering met als hoofdcelebrant kardinaal Eijk. VNB waarschuwt wel: van de in totaal circa 850 tickets waren er begin december al ruim 600 gereserveerd door pelgrims en vrijwilligers. Snel opgeven is dus belangrijk, want vol=vol.

Na de Eucharistieviering verzorgt VNB een korte terugblik op de pelgrimsreizen in het afgelopen jaar én wordt vooruit gekeken naar reizen die op de planning staan. VNB: “Wat denkt u van de bedevaart van het Aartsbisdom naar Lourdes? Of de Nederlandse dag die in 2018 voor het eerst in Israël wordt gevierd? Tijdens de lunch en de borrel is er volop gelegenheid om ‘betekenisvol te ontmoeten’. We sluiten de middag op een bijzondere manier af samen met pelgrims en vrijwilligers.”
Bezoekers krijgen dit jaar voor het eerst de gelegenheid om tegen een kleine vergoeding deel te nemen aan een avondprogramma: “Tegen een speciaal kortingstarief dineert u in het sfeervolle restaurant van theater de Flint om vervolgens te kunnen genieten van de voorstelling ‘de Mariapassie’ van Aquero. Daarin worden hedendaagse muziek en zang samengebracht met het verhaal over het leven van Maria.” Voor groepen boven de 20 personen zijn er mogelijkheden voor een groepsarrangement inclusief vervoer.

VNB-dag, theater de Flint (Coninckstraat 60 Amersfoort). Meer informatie of aanmelden, klik hier.
Met een groep of parochie naar de VNB-dag? Mail naar Joke van den Kerkhof: joke.vandenkerkhof@vnb.nl.

Tags: